comel comel sume

http://www.dreambingo.co.uk/

Tuesday 12 June 2012

Aku hanyalah hamba Allah yang lagi kerdil, yang sedang memijak d' bumi nyata ini.. Insyaallah:)

  Ya Allah! Perbaikilah agamaku dan baguskanlah ia, kerana itu merupakan penjagaan perkara dan persoalanku dan perbaikilah keduniaanku kerana itu adalah letaknya kehidupanku dan demikian jua baguskanlah akhiratku kerana ke situlah tempatku kembali nanti, jadikanlah penghidupan ini sebagai tambahan untukku dalam semua kebaikan dan jadikanlah kematian itu sebagai pelepas untukku dari semua kejahatan.Ya Allah! Ampunilah kesalahan-kesalahanku. Ya Allah, ampunilah segala kesalahanku samaada baik yang disengaja mahupun secara olok-olok, semua itu memanglah ada padaku.Ya Allah! ampunilah kesalahan-kesalahan yang telah aku lakukan dan yang hendak aku lakukan kelak, kerana aku hanyalah manusia biasa yang xlepas daripada membuat salah kepadamu..dan segalanya hanyalah  Engkau yang lebih mengetahui daripadaku.Sesungguhnya, Engkau yang mendahulukan dan Engkau pula yang mengakhirkan, sesungguhnya Engkau Maha berkuasa ke atas segala sesuatu.Ya Allah! aku berlindung padaMU daripada susah dan duka, suka dan duka. Dan juga aku memohon perlindunganMU dari kelemahan dan kemalasan, dan dari sifat kedekut dan kelemahan badan serta usia lanjut(nyanyuk) dan juga seksa kubur.Ya Allah! jadikanlah hatiku bertaqwa kepadaMU dan sucikanlah, sesungguhnya Engkau sebaik-baik yang menyucikan dan Engkaulah pelindung yang mengurusnya. Ya Allah! aku berlindung padaMU dari ilmu yang tidak bermanfaat dan hati yang tiada khusuk dan dari hawa nafsu yang tiada pernah puas dan dari doa yang tiada dikabulkan. Ya Allah! aku melindungkan diriku padaMU kerana hanyalah engkau yang maha pelindung dari segalanya. Ya Allah! berilah aku ilham sebagai petunjuk bagiku dan lindungilah aku dari kejahatan diriku. Ya Allah! cukuplah segala sesuatu yang halalkan daripada sesuatu yang Engkau haramkan, juga kayakanlah diriku dengan pemberian dan keutamaan daripadaMU terhadap selainMU’ Ya Allah! aku mohon padaMU agar aku mempunyai rasa cinta padaMU dan mencintai orang yang mencintai padaMU, dan mencintai amal perbuatan yang dapat menyampaikan cinta padaMU. Ya Allah! jadikanlah rasa cinta padaMU lebih aku sukai daripada cintaku pada diriku dan keluargaku bahkan air sejuk yang nikmat. Ya Allah! aku mohon padaMU akan petunjuk, rasa taqwa, ampunan serta rasa kaya diri ini. Ya Allah! Engkaulah Zat Yang Maha Hidup lagi berdiri sendiri, dengan rahmatMU aku mohon pertolongan, memohon supaya engkau perbaikilah segala persoalanku dan jangan hendaknya Engkau serahkan diriku dan segala sesuatu kepada diriku sendiri walau sekelip mata sekalipun. Ya Allah! aku mohon daripadaMU redha setelah takdirMU, dan aku mohon daripadaMU kesejukan hidup setelah kematian, dan aku mohon setelah kelazatan memandang wajahMU dan kerinduan untuk menjumpaiMU tanpa gangguan yang mengganggu dan tidak pula fitnah yang menyesatkan. Ya Allah! aku berlindung kepadaMU daripada aku berbuat zalim atau dizalimi, atau aku mengganggu orang atau aku diganggu atau aku berbuat dosa yang tidak terampun. Ya Allah! berilah aku petunjuk untuk melakukan amal yang baik dan perangai yang baik, sesungguhnya tiada yang dapat memberi petunjuk kepada perangai yang baik kecuali Engkau, dan lindungilah aku dari amal-amal yang buruk dan budi-pekerti yang jahat, kerana sesungguhnya tiada yang dapat melindungi selain Engkau.

-kita sebagai umat islam yang lagi banyak kekurangan ini.sentiasalah kita berdoa kepadanya..semoga kita sentiasalah berpijak di bumi yang nyata ini dan semoga kita semua dirahmati olehnya serta mendapat keredhaannya..insyaallah..:)

#Aamin Yarabbul Allamin … Taqabbalallahu Minna Wa Minkum … Minna Wa Minkum, Taqabbal ya Karim..:)

No comments:

Post a Comment