comel comel sume

http://www.dreambingo.co.uk/

Saturday, 31 December 2011

new year...


hari berganti,bulan berganti,tahun pn tetap jugak berganti...taun baru harapan baru tetap ada..tetap semangat..masa belalu adalah kenangan.hari ini adalah goresan ,hari esok adalah harapan, selamat datang taun 2012..selamat tinggal kenangan,selamat datang harapan...:) wah..pejam celik pejam celik...dah masuk 2012...pantasnya masa berlalu kan...aku harap perkara yg lepas lepas biarlah menjadi pengajaran at dalam idup aku..aku pn bkannya kanakkanak lg..dah masuk 21 laa...dah bole pk dah pn yang mana baik n yang mana x,,,yang xbaik ditinggalkan..yg baik diutamakan kot..:)..n aku harap sangat semoga masa depan aku lebih cerah dari hari2 yang lepas2..insyaallah..hehe...tp..siyesly aku cakap,xtipu bagi aku awal taun nie xbest laa sedih jerr...kawankawan yang wish at aku pon biasa ja bg aku,tp yang  mengejutkan lagi aku dapat mcj new year dr smeone tuh...xsangka lak dea ingat aku lagi kan..hmmm..at hostel asyik dok dengar owg dok tembak2 bunga api ja..menanah tinga nih taw..nak tengok pn xdak mood aishh...budakbudak niang rapik pakatpakat bediqi kat tpi tgkap,yang aku nih berkurung jerr at bilik..taun nie macam xbermakna ja bg aku, dah xmacam taun yang lepas2 2..sedihsedih :(...masih berharap, aku kalo boleyh nak jer taun yg lepas2 still kekal xberubah ubah..tp nak buat macam mana,masa n hari kan tetap xbole ubah...ia berjalan dengan sendirinya...itulah kenyataan yang perlu aku terima..hurmmm...xpelaaa...slowslow laa kan,mana tawu lamalama nanty taun nie lahh yang aku xnak tinggalkan,taun ni laa yg salu aku ingatkan..hehe harap2 macam 2 la...amin...

surat cinta terakhir buat c-dhia~~~

saya telah mengembara ke hujung dunia mencari CINTA sy..tapi kali pertama sy bertemu dengan awak,hati sy terus terpaut at awak tetahu kenapa. ya allah demi tuhan sy xtahu kenapa,tapi...itulah kebenarannya...itulah kenyataannya...But,one day..sy telah menolak awak,walaupn awak telah mencabar sy dengan kejujuran awak..tapi awak nak tahu x bahawa awak memang xbertepuk sebelah tangan. Dan awak penah berjanji pada sy bahawa sy bukanlah salah seekor rama rama perhiasan di dinding kamar awak..tp awak tipu..
nak tau x..hanya dengan sebuah renungan awak je dah buatkan saya jatuh tersungkur ke penjuru  mata awak. siyesly,saya memang xdapat nak tipu perasaan sy sendri bhawa sy menyanyangi awak. dan disaat sy mencintai awak, sy jatuh ke dasar perasaan yang paling dalam. dalam sangat n lemas dan hampir tenggelam di dalam lautan kasih sayang, seribu impian dan sy mula terpikir, sy mengembara ke hujung dunia, mencari awak, rupanya awak ada di sisi sy selama ini dan baru sy sedari tika dan saat itu...
Sy bagaikan merpati putih, CINTA sy merana bila mencari singgahsana di hati awak. tapi...nyata sy dapat temuinya...tapi, akhirnya bila awak dah dapatkan CINTA sy ,awak campakkan jauh at dasar laut yang xmampu pun sy nak selam. kat sana memg sy xmampu pn nak melihat cahaya.awak berikan sy harapan, dan akhirnya jugalah awak menyalakan api dan membakar sy dalam diam...     
                         
awak...sakit...sy sedih sangat...tapi jauh di sudut hati sy merasakan awak masih belum cukup  dewasa untuk memahami apa itu erti CINTA dan mungkin tak akan dewasa atau mungkin juga awak belum benar benar jatuh CINTA pada seseorang...jadi,siapa sy di hati awak?

adakah selama ini awak sebenarnya tak pernah menCINTAi saya??

siapa yang memujuk saya untuk membuka pintu hati dikala sy keseorangan??

siapa yang mengajar saya bahawa CINTA itu memerlukan pengorbanan??

siapa yang beritahu saya agar sentiasa jujur pada perasaan sendiri??

awak!
sebelum sy menghilang diri dari dunia awak, sy ingin menyatakan sesuatu yang xpernah awak tahu. kalaulah awak tnya kpada sy, sedalam mana sy CINTAkan awak, inilah jawapan sy..
''kalau suatu hari awak kehilangan suara, saya akan memberikan suara saya, agar awak dapat bersuara semula. meskipun waktu itu saya akan bisu buat selamalamanya...
''dan kalau suatu hari awak kehilangan hati, saya akan memberi hati saya agar awak dapat hidup untuk selamalamanya...meskipun waktu 2 saya dah xda kat dunia ni(awakxpernahtahu)
if u really LOVE smeone, then let that person go. if that person is meant for you, then that person will come back to u eventually..but if than person does not, then that person was never meant for u ,in the first place..

awak...
kerana sy menCINTAi awaklah sy melangkah pergi demi kebahagiaan awak...sy berdoa supaya suatu hari nanti awak akan temui apa yang awak cari. supaya suatu hari nanti awak akan memahami apa erti CINTA sebenar..supaya suatu hari nanti akan dapat mengetahui bagaimana rasanya terlalu menCINTAi seseorang dan semoga awak xkan pernah terlewat untuk menghargainya..
awak...sy juga percaya pada tuhan yang mempertemukan kita .sy tahu ada hikmah di sebalik semua ini dan sy xakan menyoal. sy juga xakan pernah kesal sekurangkurangnya sepanjang mengenali awak, sy telah berskap jujur dan iklas dengan  perasaan sy..
sy juga percaya,andai benar kita punya jodoh ,awak akan kembali kepada sy..itu bukan harapan sy, tetapi sy ingin belajar untuk pasrah pada ketentuan tuhan dan kalau pun awak takkan pernah kembali kepada sy,sy percaya, mungkin itu yang terbaik untuk kita..:)
#kopipastedariblogakuyangsatulagisebabakunakdeletedahblog2...:)

sahabat sejati

..Seandainya jikalau kita bertemu dengan seorang kawan yang sanggup bersusah d'atas nama kesetiaan, mendahulukan d'atas nama kebajikan, menyimpan keaiban d'atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu d'atas nama kebaikan, dan memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa mereka  bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti..TUHAN dah pun mengaturkn d'antara kita 1 pertemuan ditetapkn dengan 2 hati. Dalam 2 hati kita juga  diberikn 3 rasa iaitu....
SAYANG, KASIH & KASIHAN.. dalam 3 rasa itulah yg telah d'selitkn 4 tujuan:
BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:
TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu juga lah  trsmbunyi 6 impian iaitu :
SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpan 7 huruf iaitu :
“SAHABAT”.Ingatlah apabila saat-saat terakhir setiap kali apabila kita berada d'dalam kesulitan. Siapakah yang berada di samping kita ??? 
Siapakah yang mengasihi kita d'saat kita merasa xdicintai ?? Siapakah yang ingin bersama kita  d'saat kita tak boleh memberikan apa-apa ?? 
MEREKALAH SAHABAT KITA
Hargai dan peliharalah selalu persahabatan kita dengan mereka. bagi aku sahabat amat penting dalam diri aku...merekalah segalagalanya..kawankawan xpernah lupakan aku..tp aku yg salu lupakan kawan2..teruk kan aku nih..tp siyesly aku xsengaja..aku sedih sbb aku dah abaikan seorang sahabat yang sejati..silap aku jugak..kerana aku nie sanggop xbergaul dgan kawan kawan aku..aku kalau boleh aku nak dengan dunia aku jerr n then dengan bf aku....sebenarnya aku ni malas nak bergaul dgan kawankawan aku ,..sampaikan kawankawan aku banyak yang terasa dengan aku..aku minta maaf..
aku akui...bila aku sedih aku cari hampa..aku luahkan kesedihan aku ,aku teriqak kat hampa smua,hampa xpnah merungut pasal 2 kan..hampa jugak lah yg banyak bagi nasihat kat aku..tptptp bila aku hepi ja,aku bahagia aku lupakan hampa kan..xpatot kan aku buat macam nih..tp aku bersyukur sampai sekarang hampa ada d'sisi aku..hampa sentiasa bg dorongan kat aku..terima kasih sangat2..aku xkan lupakan hampa wahai sahabat..:)aku sayang hampa..:)


                          adib




                         jijah




                         mariyam


                       
                         ruzai


                        




                      farid       ..yangkatatasnilahkawankawanaku..adalagitapinantilahakuuploadlaink..

Friday, 30 December 2011

Kerana Ego aq menyesal...napa aq jadi camniey..aduh..



hmm macam macam laa..kalo 2 yg terbaik untuk kita teruskan laa..okay..
i  know everything wrong n ianya bermula dari sy sendiri  ..yaa awak berhak wat kptusan sndiri..
awak berhak dapat kebahagiaan awak k..sy taw sy bkan yg terbaik untuk awak:)
k bye..

mulut longkang...


okay..kata kunci sy pada harinih adalah seperti tajuk di atas..iaitu.."mulut longkang"wahhh macam best jew bunyinyer kan..menarik..tp kata org, mulut tempayan leh ditutup....
           
wlupon aku  asyik pikir, tempayan ade mulut ke??? hehe hmmm...okay, abaikan psl tempayan...nk kgc cerita ni psl mulut org...mulut org tkleh tutup. Ishh!! mmg aar!! kalo leh tutup pon, cmna?? ngn tgn kita??haha  Eiii....xmao aq! geli okay!! kalo ngn plaster kaler coklat yg org buat box-packing tu okay laa...hahaha...bila nk bukak blk,qentap ja kuat2 biar t'tanggal bibir tuh puas hati! sbb apa?? sbb mulut tu jahat...msty korang tertanya2 kan..jangan risau...sgalanya akan terjawab disini...mohon bersabar okay..haha,what!!!aishhh macam 2 pn ada jugak ka?ap 2 mulut longkang??longkang pnah dengar laa kat setiap rumah org pn ada longkang taw.....ohhh jangan risau..bkan longkang yang kat umah tuh..tapi..aq difahamkan bahawa mulut longkang nih ada pada orang orang yg tertentu je taw..ia juga dikategorikan dalam ..dot dot dot..mulut celupaq orr mulut berpuaka..mulut yang penuh dengan misteri..dipenuhi dengan bayang bayang hitam..iaitu "MISTERI PUAKA NIANG RAPIK"aishh..bkan yg 2..ehmmm..alaa..yang mcm mami jarum tue...duk sebar cerita ja kat org kan....hahaha..dasyadnyaahh...ohh dah tahu??nak taw x sapa yg mlot longkang tuhh...ohh noo...nanty kalo dibagitahu kat cney nanty takut org tuh xbole nak mencari makan pulak...alahai...kesiannyer..okay..i know that's all salah aq..tp aq jgak manusia biasa kan..macam kau jugak...tp berpada pada lah nak mereka cerita pn..bkannya boleh dapat duit pon..kalau kau beribadat dapat jugak pahala daripada kau dok menyampai sana sini dapat rugi jerr taw...huh!....apa laa nak jadi...asalkan dyerr bahagia..:) kat dunia bole laa kau nak b'lagak cakap macam2 kat aq nih tp sbenarnya kau  tuh yg dah salah faham..tptptp xkesah laa aq just xpuas ati ja.. kat akhirat sana nanty...berjawablah engkau yaa syg...harap2 engkau cepatlah bertaubat kay..sudahla..pergilah dgan mulut perfume kau 2....ad aq kesah??? sbb aq tkkn kwn ngn org mulut longkang ni...sbb baunya memang aq dh tkleh tahan...busssuuuukkkk kooottttt!!!

Thursday, 22 December 2011

buang yang keruh ambil yang jernih


okay..assalamualaikum...
especially i  want 2 thank u to amirrul hidayat.because he provided my blog perfectly.tengs very much..
penghargaan darimu xakan sy lupakan..tanpa awak ,pasti blog sy xkan sempurna..almaklumlah...sy  ni bkan pandai sangat nak tambah2 application nie segala..jadi,sy bg yang pro jeala uruskan benda nie..hehehe...walau apapun sy minta tolong awak,awak xpnah nak merungut dengat sy kan ..tengs awak.
saya hepi sangat dengan awak ..walaupun kita baru je knal,tapi siyes sy dah mula senang dengan perangai ,sikap awak n sume laaa..awak..dah mula nak sayang awak..sy senang dengan awak..and hopefully relationship kita nih berkekalan hingga ke akhir hayat....insyaallah..sama2 kita doakan k...sy tahu memang smua orang yang dah ada relationship kat luar 2 pn impikan saat saat macam ni jugak kan..tipu laa kalo cakap tak...:)okay nak bagitaw..kini..saat ini...dan mulai hari ini juga saya akan muncul  kembali dengan cerita yang baru, harapan yang baru, dan juga perasaan yang baru.. apabila melonjak ujung taun nie...
dah beberapa hari dah sy xupdate kan blog ni eah.,xpe.. bkan apa tp sebenarnya  amik mood dlu laa walaupn nak create blog nie..hehe..tapi.siyesly kan...dah macam2 berita baik n buruk yang  aku lalui sepanjang tahun nie..dan insyaallah aku redha dengan ketentuannya..walaupun xtertahan...sabar jeala..myb DIA dah aturkan yang terbaik untuk aku..:)
but now,aku rasa dah tiba masanya untuk aku berubah ke arah yang lebih positif...insyaallah..aku dah bkak buku baru lembaran baru...smuanya kna laa berubah..bak kata pepatah melayu.."buang yang keruh, ambil yang jernih"
wah wah wah...berpuitis pulak aku nih..hehe
dulu aku selalu di timpa nasib malang n aku terus hanyut di bawa perasaan yang negatif..sampaikan smeone tuh cakap kat aku ,aku nih pembawa malang..hmmm...sedihnyer dengar ayat tuh...xpela...
mulai sekarang nih  aku ingin sangat untuk berubah...
aku harap ada org yg akan sokong aku dlm apa jua yg telah atau akan aku lakukn..:)

Wednesday, 21 December 2011

itulah aku...


1. TAK CUN SANGAT...

Ni memang aku akui, aku ni bukan lah dari golongan remajaremaja ataupun kanakkanak yang cun…hehehe...tapi aku bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh Illahi…

2. TAK ROMANTIK...

Ha, yang ni pun salah satu punca nya… aku ni tak pandai sangat nak beromantik-romantik ni…segan…malu…tambah2 klau ramai orang...hehehe…

3. TAK SABAR LAMA...

Aku leh sabar kejap je... kalau leh nak orang yang disayangi sentiasa bersama (sms ke call ke)...tapi tak la sampai aku nak mengamuk teruk-teruk (merajuk je tu pun tak lama)...

4. KURUS...

aku memang kurus ..kurus sangat macam orang xcukup makan....tapi aku xlarat nak makan dah..dah berbagai aku cuba untuk berisi..tapi..xmenjadi..ntah laa kan, janji aku bahagia..’ itu kot sebab nya...

5. MUDAH TERSINGGUNG

kalo nak taw aku nie mudah sangat nak terasa..kalo orang cakap kasaq sikit je actually my fmli msty aku akan nangis..tulah aku..:)

6. TAK PANDAI PUJUK...

Aku ni bukan jenis pandai memujuk rayu...kalau nak merajuk, baik la sendiri..tp bila diri sendiri merajuk, sibuk pulak mengharap orang pujuk...hehehe...

7. KUAT CEMBURU...

 ha yg nie memang xbole dinafikan lagi laa..aku memang kuat cemburu sangat..susah org nak faham aku,aku rasa org yang boleh faham aku adalah org yg kuat cemburu macam aku jugak kot..hehe

terima kasih....




awak...
terima kasih diatas ungkapan awak dulu..masih segar lagi dalam ingatan saya ...
"belajar rajinrajin"...2 laa yg xpnah sy lupa..terima kasih kerana menaikkan semangat saya untuk belajar..mungkin dengan kata awak 2 boleh buatkan saya ke puncak yang lebih tinggi..insyaallah..terima kasih awak...walaupun ungkapan awak 2 ringkas tapi penuh dengan makna kan..awak...terima kasih juga atas kejayaan awak menjadikan saya seorang insan yang setia menanti tanpa penghujung satu ketika dulu..terima kasih sbb awak  dah cuba memenuhi hati saya dgan seribu persoalan ..terima kasih jugak sbb sampai saat ni awak biarkan saya menanti jawapan yg semestinya menjadi persoalan,terima kasih dengan kejayaan awak kerana mewujudkan ribut taufan kat hati saya dan tahniah jugak kerana awak dah mengguris hati saya mencalarkan hati saya..terima kasih awak walaupun selama nie  ati saya xpnah terguris oleh manamana pihak lg..terima kasih awak...tahniah awak orang yang pertama untuk semua itu walaupun dulu awak kawan baik saya kan..maafkan saya dgan hati dan perasaan sy,bukan 2 yang sy mintak tapi..ia datang tanpa sy minta..maafkan sy jika dr ni hadir untuk menyusahkan awak eah..maafkan sbb membuatkan awak keliru..jika  x...???dan terima kasih sangat sangat sbb awak xpenah nak memahami hati dan perasaan sy langsung...awak nak sy fahamkan awak..tp awak xambik peduli langsung pasal sy kan..malah awak pntingkan orang lain lg walaupn awak baru knal dyer kan...xpe...sy faham...tengs awak..sy sedar spa diri sy nie..tapi..mungkin sy bukan yang awak nak..mungkin sy bkan ciriciri yang awak impikan .dan mungkin jugak dr sy terlalu banyak kekurangan untuk awak..itu sy faham awak..sy sedar...tapi...sy tetap manusia biasa..ada perasaan seperti mana awak rasa..tapi...adakah yang ni jugak sy harus dipersalahkan..???saya minta maaf sy tawu memang sy xterdaya nak tolak perasaan yg sentiasa b'ombak kat ati sy ni..sy faham awak..tapi...kalau awak terkilan dengan sikap sy ,percayalah sy lagi seribu terkilan daripada awak..awak..maafkan sy...sy pasti awak xkan memahami tentang dr sy nie....maafkan sy..sy taw sy yg putuskan hubungan kita kan..iyea..betol..memang sbb sy dah xtertahan dgan perangai ego awak..smuanya asyk nak salahkan..salah awak,awak xpernah nampak..tapi..xpe awak..walaupn agak sukar untuk sy terima kenyataan yg kta dah xda pape,tapi percayalah itu memang yang terbaik untuk kita..percayalah awak..jika awak betolbetol faham dengan keadaan dan perasaan sy saya taw awak pasti akan memaafkan sy...terima kasih awak...
dalam xsedar, air mata sy mengalir bila sy tngah create blog nih..tapi nangis sy bkan sebab cinta yang aku dah bunuh tapi...kerana jiwa sy yang betulbetul terluka..maafkan sy yaa..