comel comel sume

http://www.dreambingo.co.uk/

Saturday 21 April 2012

kasih sayang i2 sesuatu yang pasti bila ada yg bertemu d'hati, kasih sayang i2 sesuatu yg suci bila hati menyayangi kerana ilahi.. kasih sayang i2 sesuatu yg menyinari bola iman dan taqwa bersulam d'hati.. dan.. kasih sayang i2 adalah sesuatu yg mekar mewangi apabila dirimu d'sana diredhai yg kekal abadi..:)
-cinta seperti main sorok-2-
yelah cinta ni kadang-2 diibaratkan seperti kita sedang main nyorok-2 kan..kita tahu ada orang nyorok tapi kita xtahu dekat mana orang 2 menyorok..tapi yang pasti dia ada..kita pun mencari-2..ada yang jumpa dan ada yng xjumpa..tapi jangan bimbang..bila orang 2 dah penat menyorok,akan tiba masanya dia memunculkan dirinya sendiri..begitulah cinta..sama ada kita cari ataw tidak, ia tetap ada dan kita akan tetap melaluinya..sama ada cepat atau lambat jee kan..:)
-renungilah kejadilah seperti pohon semalu-
renungilah keajaiban ciptaan c-pohon semalu bersama sifat malunya..di pokok 2 pasti ada duri yang tajam berselerakan kan ..tapi dalam ada duri itulah yang  diibaratkan simbolik untuk ketegasan sebuah prinsip yang tumbuh kerana baja iman. duri itu ibarat senjata yang mampu mempertahankan dirinya ketika berhadapan dengan gelombang ujian. jadi, contohilah pohon semalu , hapuskan duri-2 pertahanan terhadap godaan. ketegasan sesebuah prinsip itulah diri kita dan berazamlah untuk  menghiasi alam ini dengan haruman bunga-2 akhlak yang indah menawan..

#ehem-2..
suma ni sy just nak share jaa kata-2 biasa ni naa..kan sharing is caring..hehehe..

No comments:

Post a Comment