comel comel sume

http://www.dreambingo.co.uk/

Saturday, 31 December 2011

sahabat sejati

..Seandainya jikalau kita bertemu dengan seorang kawan yang sanggup bersusah d'atas nama kesetiaan, mendahulukan d'atas nama kebajikan, menyimpan keaiban d'atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu d'atas nama kebaikan, dan memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa mereka  bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti..TUHAN dah pun mengaturkn d'antara kita 1 pertemuan ditetapkn dengan 2 hati. Dalam 2 hati kita juga  diberikn 3 rasa iaitu....
SAYANG, KASIH & KASIHAN.. dalam 3 rasa itulah yg telah d'selitkn 4 tujuan:
BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:
TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu juga lah  trsmbunyi 6 impian iaitu :
SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpan 7 huruf iaitu :
“SAHABAT”.Ingatlah apabila saat-saat terakhir setiap kali apabila kita berada d'dalam kesulitan. Siapakah yang berada di samping kita ??? 
Siapakah yang mengasihi kita d'saat kita merasa xdicintai ?? Siapakah yang ingin bersama kita  d'saat kita tak boleh memberikan apa-apa ?? 
MEREKALAH SAHABAT KITA
Hargai dan peliharalah selalu persahabatan kita dengan mereka. bagi aku sahabat amat penting dalam diri aku...merekalah segalagalanya..kawankawan xpernah lupakan aku..tp aku yg salu lupakan kawan2..teruk kan aku nih..tp siyesly aku xsengaja..aku sedih sbb aku dah abaikan seorang sahabat yang sejati..silap aku jugak..kerana aku nie sanggop xbergaul dgan kawan kawan aku..aku kalau boleh aku nak dengan dunia aku jerr n then dengan bf aku....sebenarnya aku ni malas nak bergaul dgan kawankawan aku ,..sampaikan kawankawan aku banyak yang terasa dengan aku..aku minta maaf..
aku akui...bila aku sedih aku cari hampa..aku luahkan kesedihan aku ,aku teriqak kat hampa smua,hampa xpnah merungut pasal 2 kan..hampa jugak lah yg banyak bagi nasihat kat aku..tptptp bila aku hepi ja,aku bahagia aku lupakan hampa kan..xpatot kan aku buat macam nih..tp aku bersyukur sampai sekarang hampa ada d'sisi aku..hampa sentiasa bg dorongan kat aku..terima kasih sangat2..aku xkan lupakan hampa wahai sahabat..:)aku sayang hampa..:)


                          adib




                         jijah




                         mariyam


                       
                         ruzai


                        




                      farid       ..yangkatatasnilahkawankawanaku..adalagitapinantilahakuuploadlaink..

2 comments: